عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 330
بازدید ماه : 2345
بازدید کل : 166339
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 46
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 330
:: بازدید ماه : 2345
:: بازدید سال : 13181
:: بازدید کلی : 166339

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس)
شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 15:47 | بازدید : 424 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

ایسنا: اگر شما یک فرد عادی باشید این‌که چه خودرویی سوار می‌شوید خیلی مهم نیست، اما اگر رییس‌جمهوری یک کشور باشید این موضوع به ویژه برای رسانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

دیکتاتورها همیشه سعی می‌کنند با سوار شدن بر خودروهای لوکس و مجهز قدرت خود را به رخ مخالفشان بکشانند.

در این بین البته بین دیکتاتورهای کشورهای مختلف تفاوتهایی وجود دارد، به طوری که به عنوان مثال سلیقه‌ی دیکتاتورهای کشورهای کمونیست با دیکتاتورهای کشورهای آفریقایی متفاوت است.

در زیر با برخی از خودروهای لوکسی که دیکتاتورهای معروف جهان سوار بر آنها می‌شدند و یا می‌شوند آشنا می‌شوید:

معمر قذافی، دیکتاتور لیبی که این روزها در کشورش حمام خون به راه انداخته در جشن 40 سالگی کودتایش خودروی جدیدی را دریافت کرد که شبیه یک راکت بوده و دارای بینی و دم است.

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) www.taknaz.ir


این خودرو به موتور سه لیتری V6 مجهز است. البته او در نخستین نمایش تلویزیونی خود بعد از شروع ناآرامیهای سیاسی در لیبی در حالی که چتری در دست گرفته بود سواری بر خودروی گلف کارتی شد که این خودرو در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین حال عیدی امین معروف به قصاب اوگاندا مالک چندین خودروی سیتروئن SM بود. خودرویی با شمایل اسپورت که در حوالی سالهای بین 1970 تا 1975 تولید شد.

 

 

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) www.taknaz.ir


آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نیز سوار خودروی مرسدس بنز 770 می‌شد. این خودرو هم‌اکنون در موزه‌یی در شهر اتاوای کانادا نگهداری می‌شود.


 

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) www.taknaz.ir

هیتلر رهبر کشوری بود که امروزه صاحب بزرگترین خودروساز اروپا و یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است. او از خودروی لوکس مرسدس بنز 770 گروسر استفاده می‌کرد. دیگر سران حزب نازی هم با خودروهای ساخت بنز رفت‌وآمد می‌کردند.

در شرق آسیا و در کشور کمونیستی کره‌شمالی گزارش شده که کیم جونگ دوم صاحب تعداد زیادی خودروهای لوکس بوده که بعضی از آنها خودروهای مسابقه‌ای هستند. کیم 20 میلیون دلار صرف کرده که 200 دستگاه مرسدس بنز S500 لوکس سدان را وارد کشورش کند. کشوری که بیش از هفت هزار دستگاه ذخیره بنز دارد.

به عقب‌تر بر می‌گردیم. رهبر انقلاب کمونیستی شوروی یعنی ولادیمر لنین سوار یک رولز رویس نقره‌ای گوست می‌شد. این در حالی است که بنیتو موسولینی، متحد هیتلر در جنگ جهانی دوم علاقه داشت سوار لانسیای آستورا شود. البته موسولینی در سال 1945 با یک خودروی سیاه فیات برلینتای کوپه قصد فرار داشت، اما در یک ایستگاه بنزین دستگیر و اعدام شد.خودروی موسیلینی در سال 2005 در حراجی به قیمت 165 هزار دلار فروخته شد.


 

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) www.taknaz.ir

دیکتاتور گینه استوایی تئودور انگوئما اویانگ و پسرش در کشوری زندگی می‌کنند که 60 درصد از مردمش روزانه کمتر از یک دلار درآمد دارند. با این حال آنها سوار یک بوگاتی ویرون و یک مازراتی MC12 می‌شوند.

آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) www.taknaz.ir

تروخیلو دیکتاتور دمونیکن به خودروی کرون کرایسلر علاقه داشت. مائو هم شبیه استالین که به کنترل تولید اعتقاد داشت سوار بر خودروی کرایسلر و یا بیوک می‌شد.

تیتو، رهبر یوگسلاوی سابق نیز مالک دو دستگاه خودروی مرسدس 600 و یک فانتوم V بود. این خودروها بعد از مرگ تیتو در گاراژ خانه‌اش پارک شده بودند و دیگر برای او خاصیتی نداشتند.

ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا نیز سواری خودروی رولز رویس می‌شد، در حالی که چائوشسکو، رهبر کمونیست رومانی صاحب خودروهای متعددی مانند مرسدس بنز 600 پولمن، بیوک الکترا و البته یک دستگاه پیکان ایرانی بود.
 


:: موضوعات مرتبط: آشنایی با اتومبیل های دیکتاتورهای جهان (+عکس) , ,
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد